Helppoa juhlaruokaa

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 21.12.2016

Uutenavuotena suomalaisilla on vähän perinteitä, jotka liittyvät ruokaan.

Uutenavuotena suomalaiset juhlivat enemmän ravintoloissa, ystävien kanssa ja ulkona – vaikka on kova pakkanen ja täysin pimeää.

Juhlimisen aikana ja sen jälkeen tulee aina nälkä. Silloin suomalaiset syövät perunasalaattia ja nakkeja. Nakit ovat suolaisia, ja perunasalaatti täyttää vatsan. Ei kuulosta kovin herkulliselta. Ne ovat kuitenkin helppoja välipaloja, ja juhlat voivat jatkua.

Nakeista ja perunasalaatista tuli uudenvuoden juhlaruokia vasta 1960-luvulla. Sitä ennen varsinkin nakit olivat ylellisiä ja kalliita.

Lähde Yle

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste