Jenni Haukio esitteli presidenttiparin uuden lemmikin viestipalvelu Twitterissä. Presidenttiparin koiranpennun nimi on Osku. Oskun rotu on tenterfieldinterrieri.
Presidenttiparin edellinen koira oli bostoninterrieri. Lennu-niminen koira kuoli toukokuussa. Lennusta tuli nopeasti julkkis, kun presidenttipari esitteli sen. Lennu eli 10 vuoden ikäiseksi.
Tenterfieldinterrieri on kotoisin Australiasta. Kennelliiton mukaan se on oppivainen, uskollinen ja eläväinen koira. Rotu on harvinainen Suomessa.
Lähde: STT
