Wahlström on Euroopan paras

Teksti: PK, lähde STT
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 11.04.2012

Wahlström on ensimmäinen suomalainen nainen, joka on voittanut nyrkkeilyn Euroopan mestaruuden.

Eva Wahlström on nyt Euroopan paras naisnyrkkeilijä omassa sarjassaan. Wahlström voitti maaliskuun lopussa ylemmän höyhensarjan EM-tittelin. Hän kukisti titteliottelussaan unkarilaisen Agota Ilkon puhtaasti. Kaikki ottelun tuomarit olivat sitä mieltä, että suomalainen oli parempi.

Wahlströn hehkutti onneaan ottelun jälkeen.

– En voi uskoa tätä todeksi. Tämä tuntuu aivan unelta.

31-vuotias Wahlström on ensimmäinen suomalainen nainen, joka on voittanut nyrkkeilyn Euroopan mestaruuden. Hän voitti vuosina 2004 ja 2005 amatöörien sarjassa EM-hopeaa ja pronssia vuonna 2001. Ammattilaiseksi hän siirtyi pari vuotta sitten. Hän on voittanut kaikki kahdeksan ammattilaisotteluaan.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)