Suomi voitti viimeksi syyskuussa 2015. Silloin kukistui Färsaaret. Sen jälkeen Suomi pelasi yli vuoden ilman yhtään voittoa.
Suomi ei päässyt viime kesän EM-kisoihin eikä todennäköisesti pääse seuraaviin MM-kisoihin.
Päävalmentaja Hans Backe erotettiin vuodenvaihteessa. Uusi päävalmentaja on Markku Kanerva.
Suomen voitto Marokosta oli hyvä suoritus. Marokko oli voittanut 13 aiempaa ottelua. Marokko valmistautuu parhaillaan Afrikan mestaruusturnaukseen.
Tiivistä puolustamista
– Tämä oli tärkeä voitto. Se on henkisesti tärkeä asia Suomen jalkapalloilulle, sanoi Kanerva.
Maajoukkue ja sen valmentajat ovat olleet kovan arvostelun kohteina viime vuosina. Nyt Kanerva toivoo, että suunta kääntyy. Perjantaina Suomi kylläkin hävisi Slovenialle 0-2.
Suomen voitto Marokosta perustui tiiviiseen puolustamiseen. Maajoukkuetta on arvosteltu, että se yrittää pelata liian monimutkaisesti. Nyt joukkue pelaa yksinkertaisesti. Neljä pelaajaa puolustaa, neljä on keskikentällä ja kaksi hyökkää.
Lähteet STT, Yle
paha