Vellamo sijaitsee Kotkassa. Komea rakennus on keskellä satamaa laivojen ja nostureiden vieressä.
Vellamossa voi tehdä itse monia asioita. Siellä voi nostaa merkkilippuja laivan mastoon, harjoitella merimiessolmuja tai nostaa lastia laivaan.
Helppo tutustua
Vellamossa on helppo liikkua kohteesta toiseen. Vihreä viiva lattiassa ohjaa eteenpäin.
Laivakoira Vellun kuvia on monessa kohteessa. Vellun jälkiä on piirretty lattiaan. Tärkeät asiat löytyvät helposti, kun seuraa jälkiä. Vellamon verkkosivuilla on myös selkokielinen ohje museon näyttelyyn.
Vanha jäänmurtaja Tarmo palaa ensi kesänä Kotkan satamaan Vellamon edustalle. Tarmo on ollut korjattavana. Se on suosittu vierailukohde.