Tupakointi on taas yleistynyt

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Lehtikuva / Vesa Moilanen
Uutinen julkaistu: 28.08.2019

Tupakanpolttajia on nyt vähän enemmän kuin vuosi sitten.

14 prosenttia 20–64 vuotiaista suomalaisista polttaa tupakkaa. Näin kertoo OECD:n raportti. Nyt tupakanpolttajia on yksi prosentti enemmän kuin vuosi sitten.

Tupakoinnista on kuitenkin tullut harvinaisempaa viime vuosien aikana. Vielä 2010-luvun alussa 17 prosenttia suomalaisista poltti tupakkaa.

Hallitus nostaa tupakkaveroa. Tupakka-askin hinta nousee kymmeneen euroon.

Lähde HS

Yksi kommentti artikkeliin ”Tupakointi on taas yleistynyt”

  1. Harmi, että tupakointi lisääntyy. Ei kannata nuorilla aloittaa tupakointia! Itse käytän nuuskaa, mutta siitäkin on paljon haittaa. Pitäisi lopettaa nuuskan käyttäminenkin. Toivottavasti tulevaisuudessa ei enää kukaan käytä tupakkaa tai nuuskaa niin saadaan monia sairauksia paljon vähemmälle.

    Terveisin Nuuska huuli

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)