HUOM! Päivitämme palvelimiamme torstaina 29.01.2026. Päivitys saattaa aiheuttaa lyhyitä käyttökatkoksia verkkopalveluissamme. Pahoittelemme mahdollisia häiriötä.
Tunisian tilanne kärjistyy – Selkosanomat

Tunisian tilanne kärjistyy

Teksti: HV
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 12.02.2013

Tunisian vallankumouksesta on kulunut kaksi vuotta. Tunisia on jälleen sekasortoisessa tilassa.

Tunisian vallankumouksesta tuli helmikuun alussa kuluneeksi kaksi vuotta. Osana niin sanotun Arabikevään muutoksia, myös Tunisian uskottiin pääsevän nopeasti uuteen alkuun. Tunisian tilanne on kuitenkin sekava. Tilanne kärjistyi entisestään, kun oppositiojohtaja Choukri Belaid (kuvassa) murhattiin viikko sitten.

Hallitusta arvostellut 48-vuotias vasemmistolainen poliitikko ammuttiin kotinsa eteen. Pohjois-Afrikassa olevaa Tunisiaa johtaa maltillinen islamilainen puolue al-Nahda. Ennen vallankumousta kielletty puolue, ääri-islamilainen Hizb al-Tahrir on myös nykyisin suosiossa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)