Tokion olympialaiset siirretään koronaviruksen takia. Olympialaiset siirtyvät vuodella. Kisat järjestetään kesällä 2021. Kisat piti alun perin järjestää tänä kesänä.
Olympialaisten avajaispäivä on 23. heinäkuuta 2021. Kisat päättyvät 8. elokuuta.
Osa kansainvälisistä liitoista kannatti sitä, että kisat järjestetään keväällä. Tokiossa ei ole kuuma vielä keväällä. Kansainvälinen olympiakomitea haluaa kuitenkin, että kisat järjestetään kesällä.
Kisojen järjestäminen kesällä antaa enemmän aikaa koronaviruksen taltuttamiseen. Myös kisojen uudelleen järjestäminen vie paljon aikaa.
Lähde STT
