Punainen Risti auttaa ihmisiä monilla tavoilla kotimaassa ja ulkomailla. Punainen Risti auttaa esimerkiksi, kun tapahtuu onnettomuuksia. Punaisella Ristillä on ryhmiä, jotka antavat ensiapua onnettomuuksien uhreille.
Punainen Risti kerää lahjoituksia. Niiden avulla Punainen Risti auttaa esimerkiksi köyhiä ihmisiä. Punaisen Ristin veripalvelussa voi luovuttaa verta. Verta tarvitaan, kun autetaan onnettomuuksien uhreja.
SPR:ssa on mukana 40 000 vapaaehtoista suomalaista. Koronakriisin aikana uusia vapaaehtoisia on lähtenyt mukaan puolet enemmän kuin tavallisesti.
Koronakriisin aikana Punaisen Ristin vapaaehtoiset auttavat esimerkiksi vanhuksia monilla tavoilla. Vapaaehtoiset tuovat vanhusten ostokset kaupasta kotiin. Vanhukset voivat myös jutella vapaaehtoisten kanssa.
Lähde: Suomen Punainen Risti
Kiitos tästä uutisesta
Kiitos
Kiitos töistä, opiskelen suomen kieliä, ja tämä on hyvä keino tietää asioista Suomessa