Syksyn sävel -laulukilpailu järjestettiin vuosina 1968–2001. Kyseessä oli todellinen koko kansan suosikkiohjelma, sillä sen katsojamäärät olivat miljoonia. Kilpailun voittajaa äänestettiin postikortilla ja jännitettiin viikkokaupalla.
Syksyn sävel -retro vie katsojat ajassa taaksepäin. Nyt käsitellään vuosia 1982–2001. Sarjassa nähdään sekä kilpailun menestyjiä että niitä vähemmän tunnettuja esityksiä. Esityksissä erityisen silmiin pistävää on tietysti ajan muoti: ihanat ja kauheat olkatoppaukset, kampaukset ja esiintymisasut.
Sarjan juontaja Tanja Huutonen sanoo, että katsojat suorastaan vaativat näkevänsä näitten vuosikymmenten esityksiä. – Näille uusinnoille on tilaus. Meillä suomalaisilla on kova nostalgian eli menneen ajan kaipuu. Sarjan jokaisessa jaksossa nähdään lisäksi vanhoja mainoksia.
Syksyn sävel -retro MTV3-kanavalla lauantaisin kello 20. Sarja alkaa 1.9.
Hei tämä ohjelma on tosi hyvä ja mä olen katsonut tätä ohjelmaa
Syksyn sävel on paras ohjelma!!!!!!! 🙂