Suomen edustaja Euroviisuissa oli rock-yhtye Blind Channel. Yhtye esitti laulukilpailussa kappaleen Dark Side.
Suomen sijoitus Euroviisuissa oli paras pitkään aikaan. Suomi menestyi Euroviisuissa yhtä hyvin viimeksi 15 vuotta sitten vuonna 2006. Lordi voitti silloin Euroviisut.
Euroviisut voitti Italia. Viisut voitti Måneskin-yhtye. Yhtye esittää italiankielistä rockmusiikkia. Toiseksi tuli Ranska ja kolmanneksi Sveitsi
Euroviisut järjestettiin Hollannin Rotterdamissa.
Lähde Yle
terve, Tänään minä löysin selko sanomat ja on tosi kivä, yleensä minä luen selkouutiset kuuluu Yle.
Terveisin