Suomenlahti puhdistuu

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 14.09.2016

Suomenlahden vesi on puhdistunut.

Vesi on puhdistunut erityisesti Suomenlahden itäosassa. Puhdistuminen johtuu pitkälti siitä, että Pietarin kaupungissa on nyt uusi jätevedenpuhdistamo.

Kun saasteet vähenevät vedessä, myös sinilevä vähenee.

Valitettavasti vesi ei ole puhdistunut kaikkialla Suomenlahdella. Tämä johtuu siitä, että Itämereen pääsee paljon päästöjä ja meri rehevöityy.

Jotta koko Suomenlahden vesi puhdistuisi, täytyy Itämeren veden puhdistua, sanovat Suomen ympäristökeskuksen tutkijat.

Tutkijat ovat myös huolissaan siitä, että Suomenlahden rannat ovat epäsiistejä. Suomen rannoilla on enemmän roskia kuin Viron rannoilla.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)