Rullalautailun huippunimi

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 11.04.2019

Suomen Lizzie Armanto voi voittaa mitalin seuraavissa olympialaisissa. Ai kuka? Lizzie Armannon ammatti on rullalautailu eli skeittaus.

Hän asuu Kaliforniassa Yhdysvalloissa. Hän ei puhu suomea. Hänellä on kuitenkin sekä Suomen että Yhdysvaltain kansalaisuus eli kaksois- kansalaisuus. Hän edustaa ensi vuonna olympialaisissa Suomea.

Armannon isä on suomalainen. Siksi Lizzie haluaa edustaa Suomea. Syynä on myös se, että Suomessa on vähemmän rullalautailijoita kuin Yhdysvalloissa. Siksi suomalaisen rullalautailijan on helpompi päästä olympialaisiin.

Yksi maailman parhaista

Rullalautailu on ensimmäistä kertaa olympialaisissa ensi vuonna Tokiossa Japanissa. Suomella joukkueessa skeittaavat Lizzie Armanto, Jaakko Ojanen ja Kasperi Kropsu.

Armanto on yksi maailman parhaista rullalautailijoista. Hän on voittanut monia arvostettuja kilpailuja. Rullalautailijat kilpailevat ulkona radoilla, jotka muistuttavat suomalaisten skeittipuistojen ratoja ja lumilautailun ratoja.

Lähteet HS, IS, IL

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)