Roope Tonteri on vasta 28-vuotias. Hän on voittanut useita mitaleja lumilautakisoissa. Mutta vain harvat tietävät, kuinka huonosti hän on voinut.
– Kilpailutilanne ja yleisö aiheuttivat minulle ahdistusta. En voinut nousta hissillä kilparadan alkuun. Ja minulla oli paniikkikohtaus kilpailun aikana. Tonteri työskentelee metsätöissä.
– Metsässä voin olla rauhassa ja tuntuu hyvältä mennä töihin. Miksi tekisin jotain, mikä tuntuu todella pahalta? Olen alkanut kilpailla rullalautailussa. Lumilautailusta on helpompi luopua, kun elämässä on muita tärkeitä asioita.
Lähde Suomen Lumilautaliitto ry
