Rio de Janeiron kaduilla partioi yli 2 000 ylimääräistä poliisia. Poliisit ovat raskaasti aseistettuja.
Poliisijoukot varmistavat kaupungin turvallisuuden, kun jalkapallon MM-kisojen alkuun on enää kolme viikkoa.
Poliisi valvoo tehostetusti esimerkiksi kisojen päästadionin Maracanãnan läheisyydessä. Stadionilla pelataan sunnuntaina 13. heinäkuuta kisojen loppuottelu. Jalkapallon MM-kisat on maailman suurin urheilutapahtuma.
Jalkapallo on maailman suosituin urheilulaji. Brasilian MM-kisoissa on mukana 32 maailman parasta jalkapallomaata. Otteluita pelataan 12 Brasilian kaupungissa. Kuukauden aikana on luvassa 64 huippupeliä.
Jalkapallon MM-kisat alkavat Brasiliassa torstaina 12.kesäkuuta. Yle esittää kaikki kisojen ottelut suorina televisiossa. Avausottelu Brasilia-Kroatia alkaa TV2:ssa kello 21.10.rel=”nofollow”>