Qatarin ihmisoikeudet herättävät huolta

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 09.03.2021

Qatar järjestää jalkapallon MM-kisat vuonna 2022. Qatar rakentaa kisojen takia stadioneita, lentokentän, teitä ja hotelleja

6 500 työläistä on kuollut Qatarissa työmailla, jotka liittyvät jalkapallon MM-kisoihin. Näin kirjoittaa englantilainen sanomalehti Guardian.

Qatariin on tullut tuhansia rakentajia Aasian maista. He saavat huonoa palkkaa. Työturvallisuudesta ei huolehdita. Ihmisoikeusjärjestöt vaativat, että kisat siirretään pois Qatarista.

Lähteet HS, Maailma.net

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)