Jalkapalloilijat menestyivät muutenkin hyvin. Jalkapallon miesten maajoukkue oli vuoden paras joukkue. Maajoukkueen valmentaja Markku Kanerva oli vuoden paras valmentaja.
Vuoden parhaat urheilijat palkittiin Urheilugaala-juhlassa viime viikolla. Urheilutoimittajat valitsevat parhaat urheilijat joka vuosi.
Teemu Pukki sai Vuoden urheilijan palkinnon kahden saavutuksen takia. Ensin Pukin seura Norwich nousi Englannin mestaruussarjasta Valioliigaan. Pukki teki eniten maaleja mestaruussarjassa.
Toiseksi Pukki oli paras pelaaja Suomen maajoukkueessa. Pukki teki 10 maalia karsintaotteluissa EM-kisoihin. Pukin maalien avulla Suomi pääsi ensimmäisen kerran miesten jalkapallon EM-kisoihin. Maajoukkueen maalivahti Lukas Hradecky sai toiseksi eniten ääniä, kun urheilutoimittajat äänestivät Vuoden urheilijasta.
Kevin Lankinen on hyvä esikuva
Jääkiekkoilija Kaapo Kakko sai vuoden nuoren urheilijan palkinnon. Hän pelasi Leijonissa eli maajoukkueessa, joka voitti jääkiekon maailmanmestaruuden.
Leijonien maalivahti Kevin Lankinen palkittiin vuoden esikuvana. Lankinen on innokas lukija. Hän kannustaa nuoria lukuharrastuksen pariin.
Sykähdyttävimmäksi urheiluhetkeksi valittiin jalkapallo-ottelu Suomi–Liechtenstein-ottelu. Huuhkajat eli jalkapallon maajoukkue voitti ottelun. Voitto varmisti paikan EM-kisoihin.
Lähde: STT
Jääkiekkoilija Kaapo Kakko sai vuoden nuoren urheilijan palkinnon. Hän pelasi Leijonissa eli maajoukkueessa, joka voitti jääkiekon maailmanmestaruuden. Ja puki oli jalkapalloilija viime vuoden Suomen parhaaksi urheilijaksi.