Pertti Kurikan Nimipäivät -yhtye kiertää helmikuun alussa Britanniassa. Maaliskuussa punk-yhtye keikkailee Pohjois-Amerikassa. Nimipäivät esiintyy tuolloin Yhdysvaltojen suurimmilla musiikkimessuilla Austinin South by Southwestissä. Suunnitteilla on myös kiertue New Yorkiin ja Bostoniin sekä Kanadan puolelle Montrealiin ja Torontoon.
Nimipäiviltä julkaistiin loppuvuodesta ensimmäinen täysimittainen albumi. Cd-version lisäksi Kuus kuppia kahvia ja yks kokis on saatavilla myös lp-levynä eli vinyyliääni-levynä. Levy kokoaa yhteen bändin tähänastisen tuotannon.
– Kyllähän se hienolta tuntuu päästä keikoille rockin syntysijoille. Amerikassa en ole koskaan aiemmin käynyt, Kari Aalto toteaa.
Kari Aalto tunnustaa, että lentomatkat jännittävät häntä hiukan. Muuten mies ottaa kiertueet rennosti, kuten elämän yleensäkin. Yhtyeen rumpali Toni Välitalo taas sanoo, että hän ei lentomatkoja pelkää.
Miksi tämänlainen uutinen pitää olla, koska itse en asu Kainuussa ja se ei ole minun ongelmani, vaan teidän, jotka asutte siellä peräkorvessa(Kainuussa)