Helsingin Koskelassa tehtiin poikkeuksellinen henkirikos joulukuussa. Kolme 16-vuotiasta poikaa surmasi samanikäisen pojan. Poliisi epäilee poikia murhasta.
Surmattu poika oli lastensuojelun asiakas. Hän ei asunut perheensä kanssa. Poliisin mukaan pojat tunsivat toisensa. Surmatapa oli raaka. Uhria oli kiusattu alakoulusta lähtien. Tekijät kuvasivat tekonsa videolle matkapuhelimilla.
Nuorten tekemä vakava ja raaka henkirikos on poikkeuksellinen. Se on herättänyt paljon keskustelua siitä, millaisessa yhteiskunnassa Suomessa eletään ja miten kiusaaminen saadaan loppumaan.
Alla olevissa linkeissä on lisätietoa siitä, miten toimia kiusaamistilanteessa. Sivut avautuvat painamalla linkkiä. Sivut eivät ole selkokielisiä.
Täältä löydät Rikosuhripäivystyksen ohjeet siitä, miten kannattaa toimia kiusaamistilanteessa.
Lähteet STT,Yle
onkisi saivaivat hähnet kiini niin onkisi hän sai vakeuta 16 vuotiasa toivon että poliisi pitä häntä visusti lukojen takana