Ensimmäistä kertaa on tehty PISA-tutkimus, jossa käsitellään nuorten hyvinvointia. Aikaisemmin on tutkittu vain nuorten tietoja ja osaamista.
Tutkimuksen mukaan nuoret voivat Suomessa hyvin. Lähes puolet nuorista oli tyytyväisiä elämäänsä. Vain pieni osa oli tyytymätön. Se on viidenneksi paras tulos 49 maan joukossa. Kaikkein tyytyväisimpiä olivat nuoret Dominikaanisessa tasavallassa, Meksikossa ja Costa Ricassa.
Suomen nuoret eivät ole aivan kärjessä tiedoissa ja osaamisessa. Niissä useat Aasian maat olivat parempia kuin Suomi. Mutta näissä maissa nuoret eivät olleet yhtä tyytyväisiä elämäänsä.
Suomen pojat ovat tyytyväisempiä elämäänsä kuin tytöt. Tyttöjen tiedot olivat kuitenkin paljon parempia kuin poikien.

Se on hyvä aihe.
Mä on tyytyväinen kouluuni