Norppia voi seurata netissä

Teksti: Aleksandra Sibileva
Kuva: Ismo Marttinen / WWF
Uutinen julkaistu: 24.05.2017

Saimaannorppien elämää voi seurata tänä kesänä netissä.

Maailman luonnonsäätiö WWF asensi toukokuussa Saimaalle kameran, joka kuvaa norppien elämää. Kamera sijaitsee kivellä Saimaassa. Saimaannorpat elävät vain Suomessa Saimaassa. Saimaa on Suomen suurin järvi.

Norppia on vain 360. Siksi niitä täytyy suojella. Jos norpat katoavat Suomesta, ne katoavat koko maailmasta. Esimerkiksi verkkokalastus on norpille vaarallista.

Suomessa WWF suojelee saimaannorppia. WWF on kansainvälinen luontojärjestö.

Myös viime vuonna monet suomalaiset seurasivat kamerasta saimaannorppia. Ihmiset äänestivät erään uroksen nimestä. Siitä tuli Pullervo. Tänä vuonna kamera on eri kivellä kuin viime vuonna, koska veden pinta on matalammalla.

Norppien elämää voi seurata osoitteessa: wwf.fi/norppalive

Lähde WWF Suomi

3 kommenttia artikkeliin ”Norppia voi seurata netissä”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)