Raparperipiirakka on helppo leipoa. Nauti pala raparperipiirakkaa vaniljajäätelön kera!
6–8 palaa raparperipiirakkaa
• 1 ½ desilitraa kaurahiutaleita
• 1 ½ desilitraa vehnä- tai spelttijauhoja
• 3 ruokalusikallista sokeria
• 125 grammaa kylmää voita
Kaada jauhot, kaurahiutaleet ja sokeri kulhoon. Lisää voi paloina ja nypi se muruiksi muiden aineiden joukkoon. Levitä taikina voideltuun vuokaan, mutta jätä pieni osa päällistä varten.
Täyte
• 500 grammaa raparperia paloina (eli noin 3 keskipitkää raparperia)
• 1 desilitra kidesokeria
• 1 ruokalusikallinen perunajauhoja
Sekoita raparperi, sokeri ja perunajauhot. Kaada seos piirakkapohjan päälle. Levitä taikinasta vielä muruja raparperitäytteen päälle. Paista 225 asteen uunissa noin 25 minuuttia.
Resepti Suomen ruotsinkieliset Martat