Mielenosoittajat valtasivat Irakin parlamentin

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 03.05.2016

Tuhannet mielenosoittajat valtasivat Irakin parlamentin viime lauantaina.

Valtaus oli vastalause Irakin poliittiselle lamaannukselle. Suurin osa mielenosoittajista oli shiialaisia muslimeja. Uutistoimistojen mukaan suurin osa heistä oli shiialaisen uskonoppineen Moqtada al-Sadrin kannattajia.

Valtaus sujui melko rauhallisesti. Mielenosoittajat kiertelivät alueella ja ottivat selfieitä. Turvallisuusjoukot eivät puuttuneet tilanteeseen. Mielenosoittajat poistuivat parlamentista sunnuntain aikana.

Lähde STT

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)