Mestarit Maarianhaminasta

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 26.10.2016

Maarianhaminan IFK on jalkapallon Suomen mestari.

Mestaruus ratkesi sunnuntaina Maarianhaminan kotikentällä. Maarianhamina voitti Tampereen Ilveksen 2–1. Näin Maarianhamina sai kolme pistettä enemmän kuin helsinkiläinen HJK.

Mestaruus on melko suuri yllätys. HJK oli suurin suosikki. Se käytti melkein kolme kertaa enemmän rahaa pelaajien palkkoihin kuin Maarianhamina. Helsingissä on yli puoli miljoonaa asukasta, Maarianhaminassa vain 11 000.

– Tärkein asia joukkueelle on joukkuehenki. Elämme kuin perhe, kuvaili Maarianhaminan hyökkääjä Dever Orgill, kun mestaruus varmistui.

– Kun teimme 2–1-johtomaalin, tuli itku silmään ja kurkkuun, sanoi puolestaan Jani Lyyski. Hän on joukkueen kapteeni.

Maarianhaminan IFK:n menestys on iso asia koko Ahvenanmaalle. Maarianhamina on Ahvenanmaan pääkaupunki. Ahvenanmaalla asuu noin 30 000 ihmistä. Sunnuntaina IFK:n ottelua tuli katsomaan yli 4 000 katsojaa.

– Tämä oli aivan loistava tapahtuma, kehui Jani Lyyski yleisöä.

Maarianhamina nousi jalkapalloliigaan kymmenen vuotta sitten. Maarianhaminan IFK voitti nyt mestaruuden ensimmäisen kerran seuran historiassa. HJK tuli toiseksi ja SJK Seinäjoelta kolmanneksi.

Viime vuonna Maarianhamina voitti Suomen Cupin.

Lähde STT

2 kommenttia artikkeliin ”Mestarit Maarianhaminasta”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)