Maailman terveysjärjestö eli WHO kertoo, että koko maailman koronatilanne on huono. Koronatilanne on erityisen huono Intiassa, Brasiliassa, Agentiinassa, Iranissa ja Turkissa.
Intiassa löydettiin viime viikolla 400 000 uutta tartuntaa päivän aikana. Yli 3 500 intialaista kuoli koronaan päivässä. Intia yrittää nyt rokottaa ihmisiä nopeasti.
Yli kolme miljoonaa ihmistä on kuollut koronaviruksen takia. Tartuntoja on 150 miljoonaa.
Lähde Yle
Minusta otsikon verbi heiketä ja tilanne heikkenee on muuta kuin selkeä. Jotenkin siitä voi tulla kuva, että viruskanta vähenee ja korona vähenee. Itse käyttäisin verbiä paheta koronatilanne pahenee
Tai: Koronatilanne muuttuu huonommaksi
Kiitos huomiosta. Tämä on muutettu.