Liikkuvat lapset menestyvät koulussa

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 16.08.2017

Jos lapsi liikkuu paljon, hän menestyy hyvin koulussa.

Jos lapsi liikkuu paljon, hän menestyy hyvin koulussa. Näin kertoo Likes-tutkimus-keskuksen tuore selvitys. Jos lapsi harrastaa paljon liikuntaa, hänen peruskoulun päättötodistuksensa on puoli arvosanaa korkeampi kuin niillä, jotka liikkuvat vähän.

Selvityksessä havaittiin myös, että ne, jotka liikkuvat paljon, myös opiskelevat pidemmälle. He siis saavat muita paremman koulutuksen. Selvityksessä seurattiin suomalaisten nuorten liikuntaharrastusta ja koulu- menestystä vuodesta 1980 asti.

Likesin tutkija Jaana Kari pohtii, että nuorten liikuntaa kannattaa tukea. Se edistää terveyttä, koulumenestystä ja työntekoa aikuisena.

Lähteet STT, Likes

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)