Tämän talven pakkasennätys on nyt -41,7 astetta. Ennätys mitattiin Muoniossa Lapissa torstaiyönä. Myös Sallassa lämpötila lähenteli yöllä ennätystä. Siellä mitattiin yöllä -41,4 astetta.
Lapissa -30 astetta on nyt ihan tavallinen lämpötila. Muualla maassa pakkasasteet vaihtelevat 18–23 asteen välillä. Kovan tuulen takia pakkanen tuntuu todella kylmältä. Ilmatieteen laitoksen mukaan viikon kylmin yö on torstain ja perjantain välinen yö.
Lauantaina sää lauhtuu, ja sunnuntaina sataa lunta.
Lähde STT
toivottavasti kaikilla on lämmintä yllä että ette palellu ja tule kipeäksi toivottaa: jp lintsaaja