Turkin viranomaisten mukaan kyseessä on terroristi-isku. Tekijä ei ole tiedossa. Turkin pääministeri Ahmet Davutoglu sanoi, että todennäköisesti itsemurhapommittajat toteuttivat iskut.
Viranomaiset ilmoittivat, että kuolleita on 90. Hallituksen tiedotteen mukaan 508 ihmistä hakeutui lääkärin hoitoon. Luvut saattavat vielä nousta.
Räjähdykset tapahtuivat, kun rauhanmarssi oli lähdössä liikkeelle. Turkin vasemmistolaiset järjestöt järjestivät marssin. Sen tarkoitus oli vastustaa Turkin ja kurdien välistä yhteenottoa. Turkissa asuu miljoonia kurdeja, jotka vaativat itsehallintoa. Viime aikoina Turkin hallituksen joukkojen ja kurdien väliset taistelut ovat kiihtyneet.
Turkin poliisi pidätti sunnuntaina 14 ihmistä. Poliisi epäilee, että he ovat terroristijärjestö Isisin jäseniä. Toistaiseksi ei ole tietoa siitä, liittyvätkö pidätykset pommi-iskuihin.
Sunnuntaina tuhannet ihmiset kokoontuivat muistamaan Ankarassa pommi-iskujen uhreja.
Turkki järjestää parlamenttivaalit marraskuun 1. päivänä pommi-iskuista huolimatta.
Lähde: Yle

Kurdistan se täytyy kulkea itsenäisyytensä !!!