Yle teetti kyselyn puolueiden kannatuksesta helmikuussa. Yle kysyi, mitä puoluetta ihmiset aikovat äänestää kuntavaaleissa.
Kyselyn tulosten perusteella SDP on suurin puolue. SDP.n puheenjohtaja on pääministeri Sanna Marin. Toiseksi suosituin puolue on perussuomalaiset. Puolueeen puheeenjohtaja on Jussi Halla-aho. Kolmanneksi suurin puolue on kokoomus. Sen puheenjohtaja on Petteri Orpo.
Keskusta on neljänneksi suurin. Sen kannatus on asiantuntijoiden mukaan edelleen yllättävän matala. Seuraavaksi suurimmat puolueet ovat vihreät, vasemmistoliitto, Rkp, kristillisdemokraatit ja Liike Nyt. Kuntavaalien vaalipäivä on 18.4.
Lähde Yle