Kirkko on vihkimisestä eri mieltä

Teksti: Betty Marschan
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 26.08.2020

Kirkko ei hyväksy samaa sukupuolta olevien parien avioliittoja. Esimerkiksi Helsingissä homopareja vihitään kuitenkin.

Uuden kirkolliskokouksen edustajat keskustelivat siitä, keitä papit voivat vihkiä avioliittoon. On keskusteltu jo kauan siitä, millaisia pareja evankelis-luterilaisen kirkon papit saavat vihkiä avioliittoon.

Uusi kirkolliskokous kokoontui elokuussa Turussa ensimmäistä kertaa. Kokouksessa keskusteltiin taas avioliitosta. Osa papeista haluaa vihkiä myös pareja, jotka ovat samaa sukupuolta.

Osa papeista on vahvasti eri mieltä. Heidän mielestään vain mies ja nainen voidaan vihkiä avioliittoon.

Kirkolliskokous haluaa estää kirkon hajoamisen. Siksi se yrittää löytää ratkaisun, joka sopii kaikille.

Lähteet Kyrkpressen, Yle

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)