Kirjailija Jari Tervo haastatteli Vesa-Matti Loiria 100 tuntia kirjaa varten. Haastatteluja tehtiin Loirin kodissa Espoossa, Lapin mökillä ja Espanjassa.
Elämäkerta on paksu, siinä on yli 700 sivua. Loiri.-kirja kertoo Loirin työstä ja yksityiselämästä.
Vesa-Matti Loirin ura on poikkeuksellisen pitkä. Hän nousi kuuluisuuteen vuonna 1962, kun hän näyttelijä elokuvassa Pojat. Loiri oli silloin 17-vuotias. Parhaiten Loiri tunnetaan Uuno Turhapuro -elokuvista. Loiri on myös lahjakas muusikko.
Lähde Yle
