Jalkapallon Suomen mestaruus ratkaistaan Veikkausliigassa. Veikkausliiga alkoi viime lauantaina, vaikka monella paikkakunnalla on paljon lunta.
Veikkausliigassa pelaa 12 joukkuetta. Suurin suosikki mestariksi on jälleen kerran HJK eli Helsingin Jalkapalloklubi. Seinäjoen SJK tai Kuopion KuPS saattavat menestyä ja yllättää HJK:n. HJK voitti viikonvaihteessa Ilveksen 3–1. PS Kemi yllätti SJK:n Seinäjoella 0–1.
Paljon hyviä pelaajia
Entä keitä pelaajia kannattaa seurata?
HJK on Suomen rikkain jalkapalloseura. Se on hankkinut uusia pelaajia myös ulkomailta. Heistä parhaita ovat brasilialainen João Klauss de Mello ja egyptiläinen Amr Gamal. Molemmat ovat hyökkääjiä, joten paljon maaleja saattaa syntyä.
IFK Mariehamnin Aleksei Kangaskolkka on kova maalintekijä. Turun Interin Benjamin Källman on nuori ja tehokas hyökkääjä. Kannattaa muistaa myös SJK:n Vahid Hambo. Häntä on jo kutsuttu Suomen Zlatan Ibrahimoviciksi.
Lähteet STT, Suomifutis.com