Suomessa vietetään äitienpäivää joka vuosi toukokuun toisena sunnuntaina. Ensimmäisen kerran äitienpäivää vietettiin jo vuonna 1918.
Äitienpäivään liittyy monia perinteitä. Lapset lähettävät äidille äitienpäiväkortin. Äidit saavat usein kukkia tai aamiaisen vuoteeseen äitienpäivän aamuna.
Monet perheet vievät äidin lounaalle ravintolaan äitienpäivänä. Tänä vuonna tästä perinteestä täytyy luopua. Ravintolat ovat kiinni koronaviruksen takia.
Äitienpäivä on myös virallinen liputuspäivä. Liput nousevat salkoihin koko maassa. Presidentti palkitsee äitienpäivänä kymmeniä äitejä.
Lähde: www.juhlapyhät.fi
Kiitos
Hyvä uutinen
Hyvää Eidä kaikille äideille, koska äitini on Jumalan armossa, olkoon Jumala armollinen hänelle
Hyvää äitienpäivä kaikille!
Upea päivä äidille ja juhla syntymäpäivänä. Toivotan kaikille äideille onnea maailmassa
emt