Hillary Clinton on demokraattien ehdokas presidentiksi

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 29.07.2016

Hillary Clinton saattaa olla ensimmäinen nainen, josta tulee Yhdysvaltojen presidentti.

Hillary Clinton on nyt virallisesti demokraattien ehdokas Yhdysvaltojen presidentiksi. Demokraattinen puolue valitsi hänet ehdokkaaksi puoluekokouksessa Philadelphiassa.

Clinton puhui puoluekokouksessa myös amerikkalaisille tytöille.

– Minusta saattaa tulla Yhdysvaltojen ensimmäinen naispresidentti. Joku teistä on seuraava, Clinton sanoi. Hän tarkoitti tyttöjä, jotka seuraavat puoluekokousta.

Demokraattien puoluekokouksessa puhujat ylistivät Hillary Clintonia.

– Meidän pitää voittaa Donald Trump ja meidän pitää valita Hillary Clinton, sanoi Bernie Sanders.

Hän oli Clintonin vastaehdokas, kun demokraatit valitsivat ehdokasta.

Myös monet julkkikset kannattavat Clintonia. Puoluekokouksessa esiintyivät muiden muassa laulaja Alicia Keys ja muusikko Lenny Kravitz. Myös näyttelijät Angela Bassett, Sigourney Weaver ja Meryl Streep kannattavat Clintonia.

Hillary Clinton on presidentinvaalin ennakkosuosikki. Demokraattinen puolue korostaa, että Clinton on paljon kokeneempi ja luotettavampi kuin republikaanien ehdokas Donald Trump.

Jos Clinton valitaan presidentiksi, senaattori Tim Kaine on varapresidentti. Kaine on toiminut aiemmin muiden muassa Virginian osavaltion kuvernöörinä.

Lähde STT

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)