Sagrada Familia -kirkon korkeinta tornia kutsutaan Kristuksen torniksi. Paavi Leo vihki tornin käyttöön 10. kesäkuuta. Kirkko oli täynnä ihmisiä juhlallisen vihkimisen aikana.
Kirkon arkkitehti Antonio Gaudí kuoli ennen sen valmistumista
Sagrada Familia -kirkon on suunnitellut kuuluisa arkkitehti Antoni Gaudí. Kirkko on maailman korkein kirkko ja merkittävä nähtävyys. Sen rakentaminen on kestänyt jo lähes 140 vuotta. Kirkon nimi Sagrada familia tarkoittaa suomeksi pyhää perhettä.
Arkkitehti Antonio Gaudín kuolemasta on tänä vuonna kulunut 100 vuotta. Gaudílta ei jäänyt tarkkoja piirustuksia Sagrada familia -kirkosta. Muut arkkitehdit ovat kuitenkin yrittäneet jatkaa kirkon rakentamista Gaudín tyyliin.
Paavi Leo vieralee Espanjassa
Suuret ihmisjoukot kookontuivat katsomaan paavi Leoa Espanjan pääkaupungissa Madridissa ja Barcelonassa. Kun paavi vieraili Barcelonan olympiastadionilla, rukouskokoukseen osallistui 40 000 ihmistä.
Paavin vieraili viimeksi Espanjassa 15 vuotta sitten. Barcelonan jälkeen paavi Leo jatkaa vielä vierailuaan Kanariansaarille. Siellä paavi tapaa esimerkiksi maahanmuuttajia.

