Kaksi kokoomuksen ministeriä vaihtuu. Muutos johtuu siitä, että Petteri Orpo syrjäytti Alexander Stubbin kokoomuksen johdosta. Stubb jatkaa nyt tavallisena kansanedustajana.
46-vuotias Petteri Orpo on nyt valtiovarainministeri. Hän oli aiemmin sisäministeri. Orpo sai paljon kehuja siitä, että hän hoiti hyvin pakolaiskriisiä.
56-vuotias Paula Risikko on uusi sisäministeri. Hän on ollut aiemmin ministerinä useita kertoja. Risikko osaa hyvin esimerkiksi sosiaali- ja terveysasioita. Hän on ollut muiden muassa kuntaministeri.
36-vuotias Kai Mykkänen on uusi ulkomaankauppa- ja kehitysministeri. Hän ei ole aiemmin ollut ministeri. Hän on aiemmin ollut töissä pankissa ja yritysten etujärjestössä EK:ssa. Mykkänen tuntee hyvin Venäjää.
Opetus- ja kulttuuriministerinä jatkaa 33-vuotias Sanni Grahn-Laasonen.
Lähde Yle