– Melkein kolmannes kaikista Suomen golfin harrastajista on naisia ja tyttöjä, Golfliiton viestintävastaava Marika Voss sanoo. Voss on entinen ammattilaisgolfari.
– Monessa seurassa juniorit saavat pelata pelkällä seuran jäsenmaksulla. Varusteita saa myös alkuun vuokrattua tai käytettyinä erilaisista kierrätysryhmistä. Golf ei ole enää eliittilaji ja kallis harrastus.
– Kannattaa mennä alkeiskurssille, jossa voi tutustua golfiin. Useimmat seurat järjestävät alkeiskursseja. Kurssien hinnat vaihtelevat muutamasta kympistä pariin sataan euroon.
Ei enää pukupakkoa
Marika Voss kertoo, että golfin harrastajien ei tarvitse enää pukeutua samalla tavalla. Aiemmin golfin pelaajan piti pukeutua tietynlaiseen golfasuun. Muuten ei päässyt kentälle. Nykyisin kentälle voi mennä mukavissa ja siisteissä asusteissa. Esimerkiksi mukava ulkoiluasu ja lenkkikengät sopivat golfarin pukeutumiseen.
– Itse pelaan mukavissa teknisissä urheiluvaatteissa.
– Golfkentät ja harjoitusalueet ovat avoimia kaikille. Jokainen voi mennä kentälle tutustumaan.
Kansallinen golfviikko
Nyt vietetään kansallista golfviikkoa. Viikko jatkuu 16. kesäkuuta saakka. Sen tavoitteena on innostaa uusia ihmisiä mukaan golfkentille. Suomen Golfliittoon kuuluu 129 golfseuraa. Seuroissa on yhteensä 140 000 jäsentä.
Lisätietoja verkosta: www.golf.fi
