Suomalainen Valtteri Bottas voitti kauden ensimmäisen osakilpailun. Kilpailu järjestettiin Itävallassa. Bottas on 30-vuotias. Hän ajaa Mercedeksen tallissa. Bottas on F1-sarjassa toisena.
Toinen suomalainen F1-sarjassa on Kimi Räikkönen. Räikkönen on Alfa Romeon kuljettaja. Hän on sarjassa sijalla 18. Räikkönen voitti maailman- mestaruuden vuonna 2007. F1-sarjaa johtaa englantilainen Lewis Hamilton. Myös hän on Mercedeksen kuljettaja. Hän on Valtteri Bottaksen tallikaveri. Hamilton on voittanut maailmanmestaruuden kuudesti.
Sarja jatkuu marraskuun alkuun
F1-sarjaan on varmistettu tälle syksylle vielä seitsemän kilpailua. Yhdysvalloissa, Meksikossa ja Brasiliassa ei ajeta tänä vuonna ollenkaan. Siihen on syynä se, että näiden maiden korona- virustilanteet ovat erittäin pahat. Myös Kanadan osakilpailu eli grand prix on peruttu koronan takia.
F1-sarjan järjestäjät toivovat, että tällä kaudella ajetaan 16 osakilpailua. Sarja jatkuu ainakin marras- kuuhun saakka, mutta myös joulukuussa voidaan ajaa kilpaa.
Valtteri Bottaksen mukaan F1-sarja suhtautuu korona- virukseen vakavasti. Bottas kertoi kesällä Ilta-Sanomissa, että kaikki kuskit testataan kaksi kertaa viikossa.
Seuraava formulakisa on elokuun lopussa Belgiassa.
Lähteet IL, IS, moottoriurheilu.fi