Formula 1 -sarja alkaa ensi sunnuntaina. Kauden ensimmäinen osakilpailu ajetaan Australian Melbournessa. 21 kisan kaudessa on mukana uusi osakilpailu. Azerbaidžanin GP ajetaan Bakussa 19. kesäkuuta.
Kimi Räikkönen sijoittui viime kaudella sarjan neljänneksi, Valtteri Bottas viidenneksi. Kumpikin suomalaiskuljettaja haluaa varmasti parantaa sijoitustaan tällä kaudella.
Valtteri Bottas sanoo, että hänen tavoitteensa on voittaa mahdollisimman monta kisaa.
– Se ei ole helppoa, mutta olemme keskittyneet kauteen täysillä. Melbournessa nähdään, mihin tämä riittää, Bottas toteaa Helsingin Sanomissa.
Bottas uskoo, että hänen tallinsa Williams pystyy tällä kaudella ajamaan yhtä kovia kisoja kuin Mercedes ja Ferrari. Nico Rosberg ajaa Mercedestä, Räikkönen Ferraria. Rosberg sijoittui viime vuonna sarjassa toiseksi. Monet uskovat, että Rosberg voittaa tänä vuonna maailmanmestruuden.
Rosbergin ja suomalaisten kovimpia kilpakumppaneita ovat maailmanmestarit Lewis Hamilton ja Sebastian Vettel.
kimi voitatko sinä tänä vuonna maailman mestaruuden ollenkaan