Alle kolmekymppisiä on viisi enemmän kuin edellisessä eduskunnassa. Uusien kansanedustajien keski-ikä on 47 vuotta. Vuoden 2011 vaaleissa keski-ikä oli korkeampi, 48 vuotta.
Eduskunnan nuorin on keskustan Petri Honkonen. Hän on 27-vuotias.
Eduskuntaan valittiin 14 alle 30-vuotiasta kansanedustajaa.

Keskustan 27-vuotias Katri Kulmuni on eduskunnan toiseksi nuorin. Hän sai Lapista peräti 9 705 ääntä.
Alle kolmekymppisiä on viisi enemmän kuin edellisessä eduskunnassa. Uusien kansanedustajien keski-ikä on 47 vuotta. Vuoden 2011 vaaleissa keski-ikä oli korkeampi, 48 vuotta.
Eduskunnan nuorin on keskustan Petri Honkonen. Hän on 27-vuotias.