PSG ja Arsenal pelaavat Mestarien liigan finaalissa

Teksti: Petri Kiuttu, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva / Franck Fife
Uutinen julkaistu: 29.05.2026

PSG ja Arsenal pelaavat miesten jalkapallon Mestarien liigan finaalissa. PSG on hallitseva mestari. PSG voitti Mestarien liigan vuosi sitten.

PSG ja Arsenal kohtaavat lauantaina jalkapallon Mestarien liigan finaalissa eli loppuottelussa. Finaali pelataan Unkarin Budapestin Puskás Arénalla.

PSG on Mestarien liigan finaalissa toisen kerran peräkkäin. PSG voitti Mestarien liigan vuonna 2025. PSG:n vastustaja finaalissa on Arsenal.

PSG eli Paris Saint-Germainin jalkapallojoukkue on Ranskan Pariisista. PSG voitti tänä keväänä Ranskan Ligue 1 -sarjan mestaruuden. Tämä oli jo viides kerta peräkkäin, kun PSG voitti Ranskan mestaruuden.

Arsenal on jalkapallojoukkue Englannin Lontoosta. Arsenal voitti Englannin Valioliigan mestaruuden tänä keväänä.

Mestarien liigan finaali lauantaina 30.5. kello 19. MTV Sub esittää ottelun suorana.

Arsenalin englantilainen keskikenttäpelaaja Declan Rice juhli joukkueen voittoa välierässä Emirates -stadionilla Lontoossa 5.5. Arsenal pudotti välierässä jatkosta espanjalaisen Atlético Madridin joukkueen. Kuva: Lehtikuva / AFP / Adrian Dennis

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)