Hugo Chavéz voitti Venezuelan presidentinvaalit. Vaalit pidettiin sunnuntaina 7. lokakuuta, ja vaalikamppailu oli tiukka. Chavéz voitti vastaehdokkaansa Henrique Caprilesin melko niukasti. Presidentti Chavéz keräsi 54 prosenttia äänistä. Capriles 45 prosenttia.
Chavéz on johtanut Venezuelaa jo 14 vuoden ajan. Chavéz on vasemmistolainen presidentti. Hän on Kuuban Raúl Castron ohella ainoa Etelä-Amerikan sosialistinen johtaja. Venezuela köyhien olot ovat parantuneet Chavézin aikana. Rikollisuus ja lahjonta on kuitenkin kasvanut koko ajan Venezuelassa.