Suomi on Euroviisujen finaalin suosikki

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet STT, Yle
Kuva: Lehtikuva / Heikki Saukkomaa
Uutinen julkaistu: 15.05.2026

Suomi on mukana Euroviisujen loppukilpailussa eli finaalissa. Suomen edustajat ovat Linda Lampenius ja Pete Parkkonen. He esittävät kappaleen Liekinheitin.

Suomen edustajat Linda Lampenius ja Pete Parkkonen nousevat Euroviisujen finaalissa lavalle. Euroviisujen loppukilpailu on lauantaina, siinä kilpailee 25 maata. Suomi esiintyy numerolla 17.

Lampenius ja Parkkonen esittävät finaalissa kappaleen Liekinheitin. Suomi on Euroviisujen ennakkosuosikki. Muita suosikkeja ovat Kreikka, Tanska ja Australia.

Euroviisujen loppukilpailu alkaa lauantaina kello 22. Yle esittää Euroviisujen finaalin suorana Yle TV1:ssä ja Yle Areenassa. Ennakkolähetys alkaa jo kello 21.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)