Tappara voitti jääkiekon miesten SM-liigan kultaa, kun se kaatoi finaalisarjassa KooKoon. Tappara voitti mestaruuden, kun se kaatoi KooKoon 2–1. Joukkueet pelasivat finaalisarjassa seitsemän ottelua.
Tappara on menestynyt viime vuosina jääkiekossa erinomaisesti. Tappara on voittanut viiden vuoden aikana neljä mestaruutta. Tappara on voittanut Suomen mestaruuden 21 kertaa. KooKoolle hopeamitali oli ensimmäinen mitali miesten pääsarjassa.
Finaalisarjan viimeinen ottelu pelattiin Tampereella. Tamperelaisyleisö nousi ottelun jälkeen seisomaan ja osoitti suosiotaan KooKoolle.
Joni Tuulola valittiin pudotuspelien parhaaksi pelaajaksi. Tuulola on Tapparan puolustaja. SaiPa Lappeenrannasta voitti jääkiekon SM-pronssia. Tappara on Tampereelta ja KooKoo Kouvolasta.
