Pommi-isku oli tuhoisin isku Irakin pääkaupungissa Bagdadissa tänä vuonna. Loukkaantuneita oli yli 200.
Pommi räjähti Karradan ostosalueella. Alueella oli paljon ihmisiä ostoksilla, sillä muslimit varautuvat paastokuukausi ramadanin loppumiseen.
Terrorijärjestö Isis ilmoitti, että se teki iskun. Isis ilmoitti, että isku kohdistui shiiamuslimeihin. Isis pitää shiioja harhaoppisina.
Isis on kärsinyt tappioita viime aikoina. Viikko sitten Irakin hallituksen joukot valtasivat Fallujan kaupungin. Se oli pitkään Isisin hallinnassa.
Monet asiantuntijat arvioivat, että Isis tekee tällaisia suuria terroritekoja juuri tappioiden takia. Irakin hallitus suunnittelee, että se valtaa seuraavaksi Mosulin kaupungin Isisin hallinnasta.
Lähde STT
