Linda Lampenius ja Pete Parkkonen voittivat UMK:n

Teksti: Petri Kiuttu, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva / Heikki Saukkomaa
Uutinen julkaistu: 02.03.2026

Viulisti Linda Lampenius ja laulaja Pete Parkkonen edustavat Suomea euroviisuissa. Lampenius ja Parkkonen voittivat Uuden Musiikin Kilpailun eli UMK:n.

Suomen edustaja Euroviisuihin on valittu. Edustaja valittiin Uuden Musiikin Kilpailussa. UMK:n loppukilpailu eli finaali järjestettiin lauantaina Tampereella.

UMK:n voittivat viulisti LInda Lampenius ja laulaja Pete Parkkonen. He esittävät kappaleen, jonka nimi on Liekinheitin. Kaksikon voitto oli ylivoimainen. Toiseksi kisassa tuli Antti Paalanen.

Euroviisut järjestetään toukokuussa Itävallan Wienissä.

Yksi kommentti artikkeliin ”Linda Lampenius ja Pete Parkkonen voittivat UMK:n”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)