Sosiaaliturvaministeri Sanni Grahn-Laasonen jää syksyllä perhevapaalle. Hän aikoo palata eduskuntatyöhän ensi vuoden alussa. Grahn-Laasonen on ehdokkaana myös eduskuntavaaleissa. Vaalit järjestetään keväällä 2027. Grahn-Laasonen on kokoomuksen kansanedustaja.
Grahn-Laasonen jää vapaalle, koska hän saa vauvan. Lapsi on Grahn-Laasosen kolmas.
Kokoomus valitsee Grahn-Laasoselle sijaisen syksyksi.
– Hallituskauden isot uudistukset on tehty. Työni ei jää kesken, Grahn-Laasonen sanoo Forssan Lehdessä.
