Finnair teki hyvän tuloksen

Teksti: Petri Kiuttu, lähde STT
Kuva: Lehtikuva / Heikki Saukkomaa
Uutinen julkaistu: 13.02.2026

Lentoyhtiö Finnair menestyy nyt hyvin taloudellisesti. Finnair teki syksyllä hyvän tuloksen eli yhtiön liiketoiminta tuotti voittoa. Finnair avaa tänä vuonna uusia reittejä.

Finnairin liiketoiminta oli viime syksynä voitollista ja aiempaa kannattavampaa. Finnairin toimitusjohtaja Turkka Kuusisto kertoo, että yhtiön tulos oli hyvä.

– Vuosi oli vaikea, mutta loppuvuosi sujui hyvin.

Kuusiston mukaan Finnairin menestykseen vaikuttivat se, että yhtiö sai myytyä hyvin matkalippuja ja suoriutui hyvin lennoistaan. Myös lentoliikenteessä käytettävän polttoaineen hinta laski.

Kuusisto sanoo, että Finnairin lipunmyynti on alkanut hyvin vuonna 2026. Finnair panostaa erityisen paljon Euroopan lentoihin. Yhtiö avaa myös uuden kaukoliikenteen reitin Australian Melbourneen.

Finnair on suomalainen lentoyhtiö.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)