Eero Hirvonen toi Suomen ensimmäisen mitalin

Teksti: Petri Kiuttu, lähde STT
Kuva: Lehtikuva / Markku Ulander
Uutinen julkaistu: 12.02.2026

Suomi sai ensimmäisen mitalin Milanon ja Cortinan talviolympialaisissa. Eero Hirvonen voitti pronssia keskiviikkona yhdistetyn kilpailussa.

Eero Hirvonen voitti keskiviikkona olympiapronssia yhdistetyn kilpailussa. Hirvonen voitti pronssia yhdistetyn normaalimäen ja 10 kilometrin hiihto-osuuden kilpailussa. Hirvonen on 30-vuotias. Hän on mukana olympialaisissa kolmannen kerran.

Olympiapronssi on Hirvosen ensimmäinen mitali aikuisten arvokisoissa.

– Olo on aika pöljä. Kiitos kaikille, jotka ovat luottaneet minuun, Hirvonen sanoi kilpailun jälkeen Ylen haastattelussa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)