Tytti Tuppurainen kiistää epäasiallisen käytöksen

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet Yle, STT
Kuva: Lehtikuva / Roni Rekomaa
Uutinen julkaistu: 02.02.2026

SDP:n kohu jatkuu. SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtajaa Tytti Tuppuraista syytetään epäasiallisesta käytöksestä.

Väitteet perustuvat Suomen Tietotoimiston eli STT:n juttuun. STT julkaisi viime viikon keskiviikkona jutun, jossa kerrotaan Tytti Tuppuraisen huonosta käytöksestä. STT:n jutun tiedot perustuvat viiden eri ihmisen kertomuksiin. Jutussa ihmiset eivät esiinny omilla nimillään.

Jutussa kerrotaan, että Tuppurainen on käyttäytynyt epäasiallisesta avustajia ja muita kansanedustajia kohtaan. Jutusa kerrotaan, että Tuppurainen huutaa avustajilleen ja käyttäytyy huonosti esimerkiksi oman puolueensa kansanedustajia kohtaan.

Tytti Tuppurainen sanoo, että jutun tiedot eivät ole totta.

Suuri osa SDP:n kansanedustajista ja työntekijöistä puolustaa Tytti Tuppuraista. Heidän mukaansa hän ei ole käyttäytynyt epäasiallisesti.

SDP:n kansanedustaja Pia Hiltunen kertoi viime viikolla, että hän oli kokenut Tytti Tuppuraisen käytöksen painostavana.

SDP:n eduskuntaryhmä selvittää asiaa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)